tryoutgids.nl
     
   Zoek en Boek

 

Veel gestelde vragen

De Hotelbon Try-out Gids is een uitgave van Hotelbon B.V. te Vianen. Deze site (www.tryoutgids.nl) is een aanvulling op de papieren Try-oud Gids omdat het aantal hotels waarbij u terecht kunt wekelijks groeit. De site vermeldt dan ook alle laatst toegevoegde hotels waarbij u terecht kunt met een Hotelbon Try-out Gids.

Bekijk de spelregels van de Try-out Gids »


 Veel gestelde vragen 

  1. Hoe werkt de Hotelbon precies?
  2. Wat is het verschil tussen de Hotelbon Voucher en de Hotelbon Jaarkaart?
  3. Waar kan ik de Hotelbon kopen?
  4. Ik wil een Hotelbon Jaarkaart cadeau doen, hoe kan ik dit aangeven?
  5. Hoe kom ik aan de Hotelgids?
  6. Welke hotels staan er in de Hotelgids?
  7. Waar bevinden de hotels zich?
  8. Wat zijn de ontbijt- en dinerprijzen?
  9. Moet ik altijd ontbijten en dineren in het hotel?
  10. Moet ik altijd voor 3 nachten reserveren?
  11. Hoe gaat het reserveren?
  12. Hoe bevestig ik mijn reservering in het buitenland?
  13. Mag ik de kinderen meenemen?
  14. Kun je ook met drie personen gaan?
  15. Met hoeveel personen kun je de Hotelbon Jaarkaart gebruiken?
  16. Kun je ook met één persoon gebruik maken van een Hotelbon Voucher / Jaarkaart?
  17. Mag ik met 1 Hotelbon Voucher overnachten in verschillende hotels.
  18. Wanneer kan ik gebruik maken van de Hotelbon Voucher / Jaarkaart?
  19. Kan ik de Hotelbon Voucher verlengen?
  20. Kan ik de Hotelbon Voucher omzetten naar een Hotelbon Jaarkaart?
  21. Hoe zeg ik de Hotelbon Jaarkaart op?
  22. Waar kan ik mijn hotel aanmelden?

 
1. Hoe werkt de Hotelbon precies?

Het concept
U kunt gratis overnachten met de Hotelbon omdat er een slim idee aan ten grondslag ligt. Elk hotel heeft namelijk te maken met lege kamers. Deze lege kamers zijn de hoteliers een doorn in het oog. Daarom kunt u met uw Hotelbon gratis gebruik maken van deze kamers. Het enige wat u hiervoor in ruil hoeft te doen is in het hotel te ontbijten en dineren. En laten we wel wezen: eten moet u toch, dus dat bedrag zou u sowieso kwijt zijn geweest. Bijkomend voordeel: u bespaart uzelf een zoektocht naar een goed restaurant. 

Zo werkt de Hotelbon Voucher
Met de Hotelbon Voucher verblijft u gratis drie nachten met twee personen in een hotel. In ruil voor de gratis overnachtingen dient u in het hotel te ontbijten en dineren. Bij vertrek rekent u dus wel het eten af maar niet de hotelovernachtingen, daarvoor volstaat immers het inleveren van uw Hotelbon Voucher. 

Zo werkt de Hotelbon Jaarkaart
Met de Hotelbon Jaarkaart verblijft u gratis een onbeperkt aantal nachten met twee personen in een hotel. In ruil voor de gratis overnachtingen dient u in het hotel te ontbijten en dineren. Bij vertrek rekent u dus wel het eten af maar niet de hotelovernachtingen, daarvoor volstaat immers het tonen van uw Hotelbon Jaarkaart.

Spelregels
Aan het gebruik van de Hotelbon Voucher en de Hotelbon Jaarkaart zitten een paar spelregels vast. Deze vindt u onder meer achter in de Hotelgids en onder de Algemene Voorwaarden.

 
2. Wat is het verschil tussen de Hotelbon Voucher en de Hotelbon Jaarkaart?
De Hotelbon Voucher (à € 40) is voordelig voor wie eenmalig even lekker weg wil. De Hotelbon Jaarkaart is er voor wie er meer dan één keer per jaar even tussen uit wil. Met de Hotelbon Jaarkaart kunt u namelijk met 2 personen 1 jaar lang zo vaak als u wilt in de hotels overnachten. Daarnaast krijgt u met de Hotelbon Jaarkaart korting bij bekende attractieparken, sauna's en meer, en dat alles voor slechts € 75. Dus voor 35 euro meer kunt u niet drie dagen, maar het hele jaar door gebruik maken van gratis overnachtingen.

 
3. Waar kan ik de Hotelbon kopen?
De Hotelbon Voucher en de Hotelbon Jaarkaart kunt u kopen via deze website. U kunt dit simpel doen zonder dat u gebruik hoeft te maken van een creditcard. U kunt ook telefonisch bestellen via: 0800 75 75 750. De bestellijn is geopend van maandag t/m vrijdag van negen uur ’s ochtends tot negen uur ’s avonds.

 
4. Ik wil een Hotelbon Jaarkaart cadeau doen, hoe kan ik dit aangeven?
Wanneer u een Hotelbon Jaarkaart aan iemand cadeau wilt doen, kunt u telefonisch bestellen via: 0800 75 75 750. Wij zorgen er vervolgens voor dat de Jaarkaart namens u gepersonaliseerd toegestuurd wordt aan wie u het cadeau wilt doen. De bestellijn is geopend van maandag t/m vrijdag van negen uur ’s ochtends tot negen uur ’s avonds.

 
5. Hoe kom ik aan de Hotelgids?
In principe wordt de Hotelgids meegestuurd bij uw Hotelbon Voucher / Jaarkaart. Er zijn echter acties mogelijk waarbij dit niet het geval is. Indien u toch graag de gids thuis wilt ontvangen dan kunt deze bestellen via dit bestelformulier. U kunt ook telefonisch bestellen via: 0800 75 75 750. De bestellijn is geopend van maandag t/m vrijdag van negen uur ’s ochtends tot negen uur ’s avonds. De Hotelgids kost los € 7,25 inclusief verzendkosten. Het meest actuele overzicht van hotels waarbij u terecht kunt vindt u hier.

 
6. Welke hotels staan er in de Hotelgids?
De hotels zijn voornamelijk ANWB-erkend. Variërend van gezellige familiehotels tot luxe 4- sterrenhotels. Bij ons aangesloten zijn onder andere: Fletcher Hotels, Golden Tulip, Mercure, Tulip Inn en Best Western Hotels.

 
7. Waar bevinden de hotels zich?
De hotels waarbij u met uw Hotelbon Voucher / Jaarkaart terecht kunt, vindt u naast Nederland in nog 21 andere landen waaronder: België, Luxemburg, Duitsland, Denemarken, Oostenrijk, Spanje, Andorra, Zwitserland, Italië, Frankrijk, Engeland, Noord Ierland, Kanaaleilanden, Liechtenstein, Schotland, Wales, Ierland, Tsjechië, Slowakije, Polen en Hongarije.

 
8. Wat zijn de ontbijt- en dinerprijzen?
Dit is per hotel verschillend; u kunt het zo goedkoop en prijzig maken als u zelf wilt. In een gezellig familiehotel betaalt u natuurlijk een stuk minder dan wanneer u naar een luxe 4- sterrenhotel gaat. De ontbijt- en dinerprijzen staan per hotel in de gids en op de site vermeld. U weet van tevoren precies wat u kwijt bent. Er zijn al hotels die vanaf € 10 ontbijt en vanaf € 25 diner serveren.

 
9. Moet ik altijd ontbijten en dineren in het hotel?

Ja, dat is de enige voorwaarde die aan de hotelbon is gekoppeld. Doet u dit niet dan zal de hotelier het niet genuttigde ontbijt en diner toch in rekening brengen.

 
10. Moet ik altijd voor 3 nachten reserveren?
Nee, de meeste hotels accepteren in overleg ook 2 nachten. De derde nacht komt dan wel te vervallen. Overleg dit wel altijd bij uw reservering! Hotelbon Jaarkaarthouders kunnen minimaal 2 overnachtingen boeken, er geldt voor hen geen maximum voor het aantal overnachtingen. Zie voor meer informatie de spelregels achter in de Hotelgids en onder de Algemene Voorwaarden.

 
11. Hoe gaat het reserveren?
Het boeken van uw overnachtingen gaat gemakkelijk en snel. U belt hiervoor onze reserveerlijn op 0900-755 7557. U kiest vervolgens of u wilt reserveren met een Hotelbon Jaarkaart of een Hotelbon Voucher. Bent u in het bezit van een Hotelbon Voucher? Toets dan het viercijferige hotelnummer van het hotel van uw keuze in. Bent u in het bezit van een Hotelbon Jaarkaart? Voer dan eerst het nummer van uw Hotelbon Jaarkaart in, en daarna pas het hotelnummer. Het hotelnummer vindt u in het rode vlak bij de hotelomschrijvingen in de Hotelgids. Na het invoeren van het hotelnummer wordt u doorgeschakeld met de receptie van het hotel van uw keuze, waarmee u uw aankomst- en vertrekmoment afspreekt. Heeft u de Hotelbon Voucher, dan vult u deze in en stuurt u een gedeelte naar het hotel. Heeft u de Hotelbon Jaarkaart dan is dit niet nodig. Bij aankomst laat u uw Hotelbon Voucher of Hotelbon Jaarkaart zien. Soms kan men daarnaast ook om een identiteitskaart vragen. Eenvoudiger kan bijna niet.

 
12. Hoe bevestig ik mijn reservering in het buitenland?
Heeft u telefonisch een hotel in het buitenland gereserveerd? Dan dient u vervolgens door ons een bevestiging van uw reservering naar het hotel te laten sturen. Dit kan telefonisch via de servicedesk (0347 - 750 410 op ma. t/m. vr. van 9.00 tot 17.00) en via www.hotelbon.nl/buitenland.  

 

13. Mag ik de kinderen meenemen?
Kinderen zijn in alle hotels van harte welkom! Vraag bij het reserveren wel even naar de voorwaarden. Afhankelijk van de leeftijd gelden er andere ontbijt- en dinerprijzen. In onze gids staan ook enkele zeer kindvriendelijke hotels. Informeer wel altijd naar de extra kosten voor een extra bed op uw kamer.

 
14. Kun je ook met drie personen gaan?
De meeste hotels hebben hier geen bezwaar tegen, mits deze derde persoon op uw kamer overnacht. Informeer vooraf wel even naar de extra toeslag voor een extra bed op uw kamer.

 
15. Met hoeveel personen kun je de Hotelbon Jaarkaart gebruiken?
De Hotelbon Jaarkaart is bedoeld voor gebruik door twee personen op een tweepersoonskamer. De Hotelbon Jaarkaart is dan ook op naam gesteld. Maar bij veel hotels is het mogelijk om na overleg tijdens het reserveren een of meerdere extra bedden voor kinderen op een kamer te regelen. Dit hangt echter in alle gevallen af van de mogelijkheden van het hotel. Het gaat hierbij dan ook om uitzonderingen op de regel. Informeer vooraf wel even naar de extra toeslag voor een extra bed op uw kamer.

 
16. Kun je ook met één persoon gebruik maken van een Hotelbon Voucher / Jaarkaart?
In sommige hotels kunt u met één persoon gebruik maken van een Hotelbon Voucher / Jaarkaart. Houdt u er rekening mee dat u per nacht een toeslag moet betalen, maar u hoeft uiteraard maar voor één persoon ontbijt + diner te betalen.

 
17. Mag ik met 1 Hotelbon Voucher overnachten in verschillende hotels.
Nee, één Hotelbon Voucher is uitsluitend geldig voor 3 aaneengesloten overnachtingen in één hotel naar keuze. Zie voor meer informatie de spelregels achter in de Hotelgids en onder de Algemene Voorwaarden (spelregel 3).

 
18. Wanneer kan ik gebruik maken van de Hotelbon Voucher / Jaarkaart?
In principe het hele jaar door, zowel door de week als in het weekend, tenzij anders staat aangegeven in de Hotelgids. Reserveren altijd in overleg met de hotelier.

 
19. Kan ik de Hotelbon Voucher verlengen?
Ja dat kan! Het tarief voor verlenging bedraagt € 12,50 + € 4,50 verzend- en administratiekosten, ongeacht het aantal Hotelbon Vouchers waar het om gaat. U kunt uw Hotelbon Voucher(s) verlengen door dit formulier ingevuld en samen met uw verlopen Hotelbon Voucher(s) op te sturen naar:

Hotelbon
Afdeling Verlengingen
Postbus 474
4130 EL Vianen

U ontvangt dan zo spoedig mogelijk uw nieuwe Hotelbon Voucher(s) inclusief de meest recente Hotelgids.

 
20. Kan ik de Hotelbon Voucher omzetten naar de Hotelbon Jaarkaart?
Ja dat kan! Het tarief voor omzetting naar de Hotelbon Jaarkaart bedraagt € 35 plus € 4,95 verzend/administratiekosten. U kunt uw Hotelbon Voucher omzetten door dit formulier ingevuld en samen met uw verlopen Hotelbon Voucher(s) op te sturen naar:

Hotelbon
Afdeling Servicedesk
Postbus 474
4130 EL Vianen

 
21. Hoe zeg ik de Hotelbon Jaarkaart op?
Indien u geen gebruik meer wilt maken van de Hotelbon Jaarkaart dient u – uiterlijk anderhalve maand voor de datum aangegeven op uw Hotelbon Jaarkaart - schriftelijk en bij voorkeur aangetekend op te zeggen. Uw opzegging kunt u richten aan:

Hotelbon
Postbus 474
4130 EL Vianen

U kunt uw opzegging ook per e-mail versturen naar info@hotelbon.nl.

22. Waar kan ik mijn hotel aanmelden bij de Hotelbon?
Hotelbon kan ook uw hotel helpen aan een hogere kamerbezetting en dus meer omzet! Hoe? Dat leest u hier.

 

 

Nieuwsbrief | Over Tryoutgids.nl | Disclaimer | Contact